Sabtu, 29 Mac 2014

TIP MEMILIH PRODUK BERASASKAN KACANG SOYA

 Saya share di sini tips mudah untuk memilih produk berasaskan Kacang Soya.
memilih soya, ESP Shaklee
Kacang Soya
  • Kacang Soya mesti tumbuh dan membesar secara organik bermaksud ditanam tanpa bahan kimia yang menyebabkan zat kacang soya berkurangan. Selain zat kurang, ia boleh menyebabkan kanser. Jadi katakan tidak kepada pengguna pesticides, fungicides dan herbicides semasa pembesaran kacang soya itu.
  • Kacang Soya mestilah NON GMO. Apa maksud NON GMO??                                                               Maksudnya Kacang Soya itu tidak dihasilkan secara tiruan, diubah bentuk secara genetiknya. Kacang Soya tiruan adalah lebih murah dihasilkan tapi genetiknya dan dimodified serta tidak asli lagi.
  • Protein Kacang Soya mesti ada 9 jenis Asid Amino Lengkap.                                                                              Ini kerana badan kita memerlukan 9 jenis Asid Amino ini ( yang diperolehi daripada sumber protein yang dimasukan ke dalam badan mlalui makanan)
  • Apa gunanya Asid Amino???? Banyak gunanya:-
    • Hasilkan hormom
    • Menghadamkan makanan
    • Hasilkan enzim
    • Sebagai antibody dan sebagainya.
  • Kalau satu jenis Asid Amino tidak ada, immune system badan boleh berkurangan sebanyak 30% dan ada fungsi badan yang boleh tergendala tanpa Asid Amino yang lengkap ini.
  •  
  • Kacang Soya mesti dibersihkan atau disingkirkan dengan air bukan Alkohol. KENAPA????? Selain Alkohol itu haram untuk orang ISLAM, Alkohol juga menghapuskan kandungan ISOFLAVANES dalam Kacang Soya. Kalau Kacang Soya tidak ada ISOFLAVANES, memang khasiat Kacang Soya itu langsung tidak wujud. ISOFLAVANES terbukti mengurangkan risiko Kanser, menyeimbangkan  BUKAN PENYEBAB KANSER!!!!!!! Tapi cara pemprosesan itu yang menyumbang kepada kualiti Soya itu sendiri.
  • Proses pembuatan protein Kacang Soya bukan melalui pemanasan. Asid Amino yang terdapat dalam protein Kacang Soya adalah sangat sensitive kepada suhu yang tinggi. Memasak Kacang Soya dengan suhu yang tinggi memusnahkan Asid Amino yang penting sehingga 50 %. Rugilah jika pengambilannya tanpa khasiatkan?????
  • Bahan Anti-Thyroid atau Anti-Growth Substance mesti disingkirkan. Cara penyingkiran pula mesti memastikan Asid Amino dan kandungan ISOFLAVANES dalam protein Kacang Soya tidak terjejas.
  • Product Soy Isolate mesti ditambah dengan unsure Kalsium, ini kerana tanpa tambahan Kalsium, Kacang Soya yang asal boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Tambahan Kalsium akan meneutralkan semula Kacang Soya dan mengembalikan faedah-faedah yang lain.

Apa yang anda tahu tentang minuman Soya yang anda ambil????? Adakah kesemua 7 perkara di atas??????


INFO RINGKAS TENTANG ESP

ESP, Produk Shaklee, ESP untuk ibu menyusu
ESP SHAKLEE

ESP (Energizing Soy Protein) produk SHAKLEE telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya Kacang Soya NON GMO (tidak diubahsuai genetiknya) yang diproses di bawah suhu rendah.


ESP mengandungi 22 jenis Asid Amino dan ia adalah satu-satuna produk di pasaran yang menyediakan 9 Asid Amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

Protein Kacang Soya adalah 2 kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan


ESP INI SESUAI UNTUK SIAPA?

  1. Ibu menyusu
  2. Ibu hamil
  3. Lelaki/wanita yang ingin turunkan berat badan
  4. Sesiapa sahaja yang inginkan kesihatan berpanjangan
  5. Mereka yang mengalami masalah kesuburan
  6. Mereka yang ingin menghilangkan parut (parut jerawat mahupun parut2 dibadan)
  7. Mereka yang ingin menaikkan taraf kesihatan
  8. Mereka yang inginkan kulit cantik berseri serta halus mulus
  9. Wanita yang inginkan payudara anjal
  10. Sesuai untuk kanak2 sehinggalah warga emas

Best Seller ESP Shaklee




  • ESP menjadikan kulit muka cantik, halus, gebu dan berseri
  • ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih.
  • Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu  dengan lebih cepat dan banyak
  • ESP juga membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
  • Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan  ibu  di tahap optimum
  • Berkesan dalam menganjalkan kulit dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi menganjalkan kembalik payudara yang kendur.
  • Cepat kenyang dan membantudalam pegurusan berat badan.
  • Berupaya menghasilkan parut jerawat dimuka, kerana terjadi parut akibat kekurangan protein untuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.


Untuk dapatkan Vitamin anda dengan HARGA HEBAT dan DISKAUN yang MENJIMATKAN serta BERBALOI-BALOI...

*********************************************************************************

 Hubungi Saya Segera :.....
 ~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,

♡♡ Noor Azren Binti Abdul Razak
 ♡♡ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 966189]
♡♡ Contact No : 019-7903027
♡♡ Email : rezekibuatanak2ku@gmail.com
♡♡ Blog:http://norenrazakcorner.blogspot.com/
♡♡ Like my Fanpage:https://www.facebook.com/pages/SuplemenUntukSihat

♥♥ COD area Georgetown, Timur Laut, Butterworth, Seberang Jaya, Seberang Prai Tengah & Bukit Mertajam Pulau Pinang
♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Terima kasih kerana membaca entry ini. 'Sharing Is Caring'..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan