Isnin, 9 Februari 2015

7 Vitamin Membantu Turunkan Berat Badan

Terdapat ramai wanita yang ‘obses’ untuk kurus dan sanggup mengikat perut demi mendapat berat badan yang diingini. Ada juga yang sanggup berdiet sehingga tiada nutrisi dan vitamin yang baik yang masuk ke dalam badan.



Sebenarnya anda mampu turunkan berat badan tanpa menyiksa diri.

Bagaimana? 
Dengan mengawal pemakanan dan mengambil kombinasi makanan yang tepat dan membantu anda menurunkan berat badan. 
Vitamin dan nutrisi tertentu dapat memberi ‘signal’ pada sel di seluruh badan anda untuk membakat lebih banyak kalori. Tanpa vitamin dan nutrisi penting itu tubuh anda akan menyimpan lemak dan metabolisma badan anda akan menjadi lambat dan hal ini menyebabkan anda tidak dapat menurunkan berat badan dengan baik.

Hari ini saya akan kongsikan 7 Vitamin Bantu Turunkan Berat Badan .


1. Kalsium Kajian menunjukkan adanya kaitan antara kalsium dan penurunan berat badan. Hasil kajian juga mendapati bahawa kalsium berperanan dalam pemecahan dan penyimpanan lemak. Kalsium bekerjasama dengan Vitamin D tadi dalam mengurangkan lemak. Kalsium disimpan di dalam sel lemak. Semakin tinggi kalsium dalam sel lemak, semakin banyak lemak yang akan dilepaskan oleh sel untuk dibakar. Kalsium juga membantu anda mengurangkan berat dengan mengikat lemak di dalam GI tract (sistem penghadaman) dan mengelakkan ianya dari diserap masuk kedalam aliran darah.


2. Vitamin D Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa orang yang mengambil suplemen Vitamin D kehilangan berat lebih cepat berbanding mereka yang menggunakan ubat-ubatan. Vitamin D dapat meningkatkan penyerapan kalsium dan juga membantu dalam penurunan berat badan.

Insulin berfungsi untuk membantu glukos masuk ke sel tubuh yang kemudiannya dibakar untuk menghasilkan tenaga. Vitamin D membantu tubuh bertindak balas terhadap insulin. Semakin sensitif sel badan anda terhadap insulin, semakin banyak pembakaran glukos kepada tenaga boleh berlaku, jika sel tubuh kurang sensitif terhadap insulin kebarangkalian kalori yang anda makan akan tersimpan di dalam sel lemak adalah lebih tinggi.

Kekurangan Vitamin D juga memberi pengaruh kepada hormon Leptin. Hormon ini bertindak memberitahu kita bila waktunya untuk berhenti makan. Jika fungsi leptin terganggu, otak kita akan gagal memberitahu tubuh untuk berhenti makan dan akan terus makan walaupun sudah kenyang.


3. Magnesium Kekurangan magnesium telah dikaitkan dengan ketidakmampuan badan secara efektif untuk membakar lemak dan menurunkan berat badan. Magnesium berperan penting dalam sistem hidrasi tubuh, serta menghasilkan tenaga. Magnesium mampu meningkatkan metabolisma badan.


4. Mangan Mangan juga merupakan mineral yang dapat membantu dalam penurunan berat badan, mangan membantu dalam pembakaran karbohidrat dan membantu untuk metabolisme lemak.

Berita baik untuk anda, OSTEMATRIX SHAKLEE kaya dengan Kalsium, Vitamin D, Mangan dan Magnesium! 4 Vitamin Penting untuk anda menurunkan berat badan! Ostematrix2


5. Protein Ini salah satu elemen penting dalam mengurangkan berat. Selain daripada mengelakkan rasa lapar, ia boleh membuatkan anda rasa kenyang lebih lama. Protein juga membantu anda mengekalkan otot yang sedia ada dan cuma menyingkirkan lemak yang tidak diingini. Dengan cara ini kulit kita tidak akan menggeleber setelah hilang beberapa kilogram berat.

Kajian yang dijalankan di University of Illinois menunjukkan bahawa wanita yang mengambil protein dua kali sehari dapat turunkan berat badan, 3.9% lebih banyak dari wanita yang mengambil sedikit protein ketika menjalani diet. Selain dapat turunkan berat badan mereka juga semakin bertenaga, keranan otot paha mereka mendapat protein 5.8% lebih banyak. 

Antara produk SHAKLEE yang kaya protein ialah ESP, Mealshake, dan Cinch Shake Shaklee yang memang terkenal untuk turunkan berat badan.




6. Minyak Ikan Omega membantu mengurangkan berat badan dengan ‘menghidupkan’ enzim yang mencetuskan pembakaran lemak di dalam sel. Kiranya OmegaGuard ni seolah-olah ‘suis’ yang memberitahu enzim supaya memulakan pembakaran lemak di dalam sel. Omega juga membantu isyarat leptin ke otak yang memberitahu otak bila masanya untuk berhenti makan dan memulakan pembakaran lemak. Sebab tu bila makan omega ni, kita akan kurang lapar dan tidak makan secara berlebihan. Baca lebih lanjut tentang: Omega Guard Shaklee

Untuk Kurus Omega membakar lemak


7. Polifenol Polifenol adalah antioksidan yang terdapat dalam teh hijau dan baik untuk kesihatan serta dapat meningkatkan metabolisme. Polifenol mampu meringankan tugas metabolisme hingga 17 persen dan membantu tubuh untuk membakar lebih banyak lemak. Sebuah kajian terbaru yang dilakukan pada tikus menunjukkan bahawa EGCG, polifenol dalam teh hijau, mencegah penambahan berat badan dan sindrom metabolisme ketika tikus diberi makanan yang tinggi lemak. Anda akan merasakan kesan ini setelah Anda minum teh hijau. Tubuh Anda akan memanas karena sel-sel tubuh Anda membuang kalori sebagai panas. Shaklee mempunyai Teh hijau yangbaik untuk menurunkan berat badan iaitu ENERGY TEA MIX.



Selain Energy tea mix, VIVIX SHAKLEE juga kaya dengan polifenol! cinch energy tea Vivix Shaklee adalah antara suplemen terbaik dari SHAKLEE! Vivix shaklee telah membantu ramai orang yang mengalami masalah kencing manis, darah tinggi, buah pinggang, kanser, fibroid, masalah kulit, obesiti, strok, awet muda dan banyak lagi.

Vivix




Yang menariknya ramai daripada selebriti tanah air juga mengamalkan Vivix, antaranya Rita Rudaini, Ajak Shiro dan Ayu Raudhah.




Untuk dapatkan Vitamin anda dengan HARGA HEBAT dan DISKAUN yang @ serta BERBALOI-BALOI...

***************************************************************************************

Hubungi Saya Segera :.....

 ~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,

♡♡ Noor Azren Binti Abdul Razak
 ♡♡ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 966189]
♡♡ Contact No : 019-7903027
♡♡ Email : rezekibuatanak2ku@gmail.com
♡♡ Blog:http://norenrazakcorner.blogspot.com/
♡♡ Like my Fanpage:https://www.facebook.com/pages/SuplemenUntukSihat

 ♥♥ COD area Georgetown, Timur Laut, Butterworth, Seberang Jaya, Seberang Prai Tengah & Bukit Mertajam Pulau Pinang

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Terima kasih kerana membaca entry ini. 'Sharing Is Caring'..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan